divendres, 24 de desembre del 2021

Quina solidària

Un any més, els alumnes d'ESO han cantat QUIIIIIIIIIIIIINA!!! Si feu clic aquí, ho veureu!


La nit de Nadal
el bosc s'engalana;
els avets s'estiren
per fer la sardana
entorn del Nadó.
Una soca vella
no pot afegir-s'hi
i diu amb tristor:
-- Jo ja no sóc bona
per res; no tinc branques.
Mes, pel cel ressonen
les veuetes blanques
dels àngels que diuen:
-- Sí, que vals! no ploris!
seràs el tió!

                                                Joana Raspall  




dissabte, 11 de desembre del 2021

Xerrada Marató TV3

Els alumnes de 3r i 4t d'ESO van participar ahir en una sessió telemàtica en la que un professional de la salut els va acostar a la realitat mèdica i humana de la salut mental amb l'objectiu de despertar un esperit solidari envers les persones afectades. Aquesta sessió divulgativa forma part de la campanya de divulgació i conscienciació de la Marató de TV3. 




dissabte, 20 de novembre del 2021

Excursions 1r trimestre

A la tardor, els alumnes d'ESO, igual que els bolets, surten de l'escola per a conèixer nous indrets. Aquest dijous, els alumnes de 1r d'ESO van anar a l'Ecomuseu Farinera de Castelló d'Empúries. Allà van conèixer els secrets que hi ha darrere de la farina al vell molí fariner a través d'una visita gamificada i també van poder elaborar pa amb les seves pròpies mans.
Els alumnes de 2n d'ESO van anar a Olot a veure el Museu dels volcans i el volcà Santa Margarida, una sortida que els va permetre entendre com funciona un volcà, què passa ara amb el volcà de La Palma i si els volcans de la Garrotxa es poden tornar activar o no. 
Els alumnes de 3r d'ESO van anar a Barcelona a veure l'exposició "Human Bodies", una exposició que mostra l'interior del cos humà. Després van fer una gimcana per veure l'organització de la ciutat. 
Finalment, els alumnes de 4t d'ESO van descobrir l'Hospital de Sant Pau, un dels recintes modernistes més coneguts de Barcelona. En aquesta visita, van poder conèixer la història de l'hospital i la medicina que s'hi practicava en els anys 20. 




dimecres, 17 de novembre del 2021

Disseny i surrealisme

La setmana passada, els alumnes de 4t d'ESO van visitar l'exposició guiada "Objectes de desig. Surrealisme i disseny, 1924-2020". En aquesta exposició al Caixa Fòrum van poder descobrir el vincle entre el surrealisme i el disseny d'objectes quotidians. 

Si cliqueu sobre la imatge, en podreu veure algunes fotografies. 



dijous, 11 de novembre del 2021

Juguem i aprenem a la ludoteca!

Avui els alumnes de 1r d'ESO  han anat a la ludoteca de Salt a fer una sessió de jocs matemàtics. Sense adonar-se'n han après estratègia, lògica, geometria i la importància de les matemàtiques en el dia a dia. 

Si cliqueu aquí podreu veure com s'ho han passat de bé!




dimarts, 2 de novembre del 2021

Emprenedoria social

Els alumnes de 4t d'ESO que fan emprenedoria estan participant en un projecte d'emprenedoria social i la setmana passada van comptar amb l'assessorament de la tècnica d'Itineraris segurs. En aquest trobada, van treballar i fer propostes per a respondre a les necessitats de Salt amb l'objectiu de passar a l'acció i construir un Salt millor.   

Aquí en podeu veure algunes imatges. 




dimarts, 19 d’octubre del 2021

Els Àngels

Ahir els alumnes de 1r d'ESO van anar a peu als Àngels. Durant tot el matí van caminar, van jugar, van xerrar i es varen conèixer una miqueta més, ja que l'objectiu final d'aquesta sortida era cohesionar el grup i que els alumnes nouvinguts s'acabessin d'integrar al grup que ja venia format de primària. 

La veritat és que s'ho varen passar molt bé i aquí en teniu una bona mostra!